www.robenanneinINDIA,waarbenjij.nu - Reisverslag uit Barddhamān, India van Rob en Anne - WaarBenJij.nu www.robenanneinINDIA,waarbenjij.nu - Reisverslag uit Barddhamān, India van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

www.robenanneinINDIA,waarbenjij.nu

Door: Rob & Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

27 Juli 2008 | India, Barddhamān

Goede morgen allemaal,

Onze website is dan wel robenanneinAFRIKA.nl, maar dit keer een berichtje uit India. Eerste indrukken van India:
Klam, heerlijk eten, regenseizoen, vriendelijkheid ten top, rotzooi, zweterig, riksja, rijst en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
India: aan de ene kant vergelijkbaar met Afrika, aan de andere kant ook weer volledig anders.....

Na een goede vlucht van Brussel naar Delhi via Zwitserland, maken we voor het eerst kennis met India op het vliegveld. Dingen zijn direct minder georganiseerd, chaotischer, groter en vriendelijker dan in Nederland. Na een vermoeide 8 uur wachten in plastic kuipjes op het vliegveld vertrekken we naar Kolkata, waar Sumit ons staat op te wachten. In een afgehuurde auto met chauffeur (en airco) brengt hij ons naar zijn geboorteplaats en "dorp" (1.2 miljoen inwoners) waar zijn moeder nog steeds woont. De volgende dagen doen we veel dingen samen met Sumit: hij laat ons zijn dorp zien, we gaan naar het hoofdkwartier van de Hare Krisjna's en we bezoeken de universiteit hier in de buurt. We hebben een echt traditioneel Indiaas diner bij Sumit's moeder thuis en gaan een aantak keer lekker uit eten. Voor een paar roepies heb je hier een heerlijke maaltijd. En voor de bezorgde moeders onder ons: nog geen problemen met de buik ;)
Momenteel zitten we bij Sumit thuis en staat zijn moeder zich al twee uur uit te sloven in de keuken speciaal voor ons; als dat geen GASTVRIJHEID is!!
Dus dalijk nog een culinaire lokale lunch en dan met de trein naar Kolkata. Sumit gaat nog een dagje mee en dan scheiden onze wegen. Sumit gaat zich voorbereiden op zijn trip naar Zuid Afrika en wij gaan verder met het verkennen en genieten in India......
We proberen jullie op de hoogte te houden!

Lunch is calling!

Ciao,
Anne en Rob

• 27 Juli 2008 - 09:08

Niels W.:

Klinkt weer prima luitjes! Pas op voor de hete curry hè :)..Hier is het trouwens ook zweterig (en benauwd), met af en toe "regenseizoentaferelen" (én riksja's op de kermis van Tilburg), net India dus, ahum ;).
    Nog veel plezier met het ontdekken van India!

Groetjes Niels W.

• 27 Juli 2008 - 10:41

Eef:

He zusje en Rob, leuk om van jullie te horen! Klinkt allemaal weer veelbelovend. Hier is het een keertje warm, regent het constant :S Maargoed, ik heb toch geen vakantie. Geniet er van! Liefs eef

• 31 Juli 2008 - 17:42

Sjef & José:

Hoi Rob & Anne, hoe is het in het warme en verre India ????? We hebben je sms ontvangen, hopelijk kunnen we snel een keer bellen.Genieten jullie van het land???? En is Sumit al weer door naar Afrika.Geniet nog lekker, veel reisplezier en tot snel hoors weer. Liefs Pap & Mam

• 01 Augustus 2008 - 20:49

Carel En Nel:

Ha wereldreizigers.
    Blij dat we gister een sms kregen. Vervelend dat de telefoons niet werken. Maar als alles verder oke is, geen ramp toch.We hopen nu maar dat jullie misschien nog een paar keer kunnen mailen.We zijn natuurlijk wel hartstikke benieuwd naar jullie ervaringen daar!!! Hier is het volop zomer, dus genieten...., ondanks dat we gewoon moeten werken.Hopen vlug iets van jullie te horen. Liefs pap en mam en de oma's.