Verjaardagen in Swahili stijl - Reisverslag uit Lamu, Kenia van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Verjaardagen in Swahili stijl - Reisverslag uit Lamu, Kenia van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Verjaardagen in Swahili stijl

Door: Rob & Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

22 November 2007 | Kenia, Lamu

Salama,

First, we want to apologize to our English readers for not updating the site in English for a while. We PROMISE that the next one will be an update in English!!!

Ok, verder in onze moedertaal dan maar. Vorige week, na een tijdelijk afscheid in CRC, vertrokken richting de Keniaanse kust. Om half 9 keniaanse tijd vertrok de rechtstreekse bus via Nairobi naar Mombasa. Pas om half 1 verlieten we Nairobi (hoezo Traffic Jam op de maandagmorgen), om verder zonder problemen door te hobbelen naar Mombasa. Rond 8uur in de avond stonden we vervolgens te douchen in ons nieuwe onderkomen en nog een half uurtje later zaten we aan ons eerste avondmaal aan de kust. Lekker, lokaal uit eten geweest in een Moslim Canteen, dus helaas geen biertje om de vakantie in te luiden (bier blijkt zoiezo niet rijkelijk te vloeien aan de Keniaanse kust, aangezien zo'n 90% van de bevolking Moslim is).

Na een goede maar klamme nacht hebben de de dag erna lekker door Mombasa geslenterd. Anne nog mooie leren slippers gekocht, waar ze al zo lang naar op zoek was. Naar Mombasa "Old Town" geweest en daar lekker aan de waterkant gezeten, met mooi uitzicht op het Fort. 's avonds nog heerlijk uit eten geweest en ons geluk wezen beproeven in een Casino (jaja, die hebben ze ook hier in Afrika). Was een erg Westers gevoel, maar wel even lekker. De uitslag van de avond was.....nou ja, laten we het er maar op houden dat we veel geluk hebben in de liefde ;)
De volgende dag bracht een soepele busrit ons naar de badplaats Watamu, waarover de Loney Planet spreekt als "populair bij de Italianen". Dit bleek inderdaad het geval en we hadden het hier dan ook snel weer gezien. Ook vanwege het voortdurend aandringen van een lokale pipo die zichzelf "Captain Blauwbaard" noemde en ons heel graag mee nam op zijn bood voor een snorkeltrip. We besloten een nachtje hier te blijven en dan lekker door te gaan naar Malini, zo'n 50 kilometer noordelijker. Dit was duidelijk een goede beslissing, aangezien we hier 5 nachten hebben gebivakkeerd. De eerste 2 nachten hebben we onszelf heerlijk verwend (of liever gezegd laten verwennen) in een luxe resort....we vonden dat we dat wel verdiend hadden na 10 maanden hard werken en Anne haar verjaardag was een mooie gelegenheid om een lekker luxe te doen. Dus twee dagen heerlijk gechilled aan het zwembad, aan het strand en in de eetzaal (breakfast included ;))
Op Anne haar verjaardag heerlijk wezen eten in "The Old Man & The Sea" (drie keer raden wat hun specialiteit is)..... Lekkerste eten in 10 maanden Afrika!!!! Anne is tijdens het diner nog getrakteerd op een kaarsje, om het verjaardagsgevoel wat te vergroten.

Tussen de verjaardagen in naar Gede Ruins geweest, een oud Swahili- stadje dat overwoekerd is door de jungle. Erg leuk om lekker doorheen te slenteren....
Op Rob's verjaardag lekker wakker worden in de tent en een ontbijtje op de camping. Daarna een snorkeltrip gemaakt waarbij we prachtige vissen hebben gezien: rode, gele, groene, blauwe, paarse, oranje, zwart/witte, noem maar op. Rob heeft zelfs tot drie keer toe een haai(tje) voorbij zien zwemmen....
Anne keek liever even de kat uit de boom (helaas voor haar was er geen kat die de vissen op afstand hield), maar is uitendelijk toch gaan zwemmen. Gelukkig had onze boot een glazen bodem, dus ook vanaf de boot was er genoeg te zien.'s avonds voor de afwisseling weer lekker uit eten geweest, ditmaal bij een Italiaans restaurant. Heerlijke Garnalencocktail & crabsoep, gevolgd door een echte Italiaanse pizza(dat was lang geleden)......

Al met al lekker bijgekomen op onze verjaardagen en we hebben er lekker met z'n tweetjes van genoten. Natuurlijk hebben we jullie allemaal wel gemist, maar de mailtjes, belletjes, smsjes en felicitaties op de site maakten veel goed....dank jullie wel daarvoor.
Momenteel zitten we op Lamu Island, tegen de grens met Somalie. Het is hier, tja...alsof de tijd is blijven staan. De foto's spreken voor zich en we vermaken hier dan ook nog wel even in de heerlijke "laid back atmosphere".

Tot snel weer,

Mooie foto's! Geniet van jullie vakantie! Groetjes Susan

• 22 November 2007 - 16:05

ELs Van Lieshout:

Hoi Anne en Rob

Beter laat dan nooit, allebei nog van harte gefeliciteerd namens ons allen. Ik was jullie site kwijt, maar Hilke heeft 'm weer gevonden.

Groetjes en tot ziens,
    Ome Frits, Tante Els, Geert en Hilke

• 24 November 2007 - 07:23

Jan & Vera:

Hey rob en anne, wat een topverhaal! Jullie hebben er wel van genoten, maar dat mocht ook wel!

Veel plezier nog op Lamu Island! Groeten uit het zomerse Nieuw-Zeeland :)