"Terug op het oude nest" - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Rob en Anne - WaarBenJij.nu "Terug op het oude nest" - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

"Terug op het oude nest"

Door: Rob & Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

21 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Goede middag allemaal,

Hoest in Nederland?
Alweer een berichtje van ons. We zijn dan ook weer terug in Zuid Afrika, dichtbij computers en internetverbindingen.... ;)
We hebben de afgelopen week enorm genoten in Lesotho. We hebben daar heerlijk gewandeld, genoten van de hoeveelheid ruimte en vrijheid en zelfs paardgereden. Nu hadden we dat allebei nog nooit gedaan, en het viel nog niet mee. Het was een heerlijke trip door bergen en valleien, door riviertjes en bloemenvelden. Op een paar schrammetjes na (Rob kon de boom niet meer ontwijken) was het een superervaring!
Daarna nog een dag gewandeld en op zoek gegaan naar dinosaurusvoetafdrukken (leuk woord voor scrabble ;)) en Bushmen paintings. Indrukwekkend en apart om te beseffen hoe oud deze fossielen zijn.....

Via de Quacha's Nek pas zijn we vevolgens afgedaald naar Zuid Afrikaanse bodem. We hebben daar nog verschillende Battlefields bezocht. Velen veldslagen tussen de Zulu, Britten en de Boers (Hollanders) hebben daar plaatsgevonden en er zijn verschillende monumenten opgericht voor de overledenen. Erg interessant om je te verdiepen in Oud-landgenoten.....

Nu zijn we weer terug in Sizanani Village; terug waar het allemaal begon 14 maanden geleden. Aan de ene kant voelt het heel vertrouwd, aan de andere kant ook raar. De meeste bekenden zijn vertrokken en nieuwe zijn gekomen. Dit is heel goed, want ons werk wordt nu super doorgezet; aan de andere kant werken we nu hier niet meer en zijn we echt 'bezoekers'. We helpen mee waar we kunnen, dus dat is wel lekker!
We zijn gisteren naar de Stoep geweest en zijn lekker bijgepraat over de gebeurtenissen hier in the home. Vandaag alweer lekker geklust en vanmiddag gaan we ook even zwemmen in ons 'eigen geschilderde' zwembaden. We blijven hier tot komende maandag, om even lekker te socializen en bij te kletsen met oude (en nieuwe) bekenden.

We houden jullie op de hoogte!

Groetjes Anne en Rob

• 21 Februari 2008 - 14:16

Ciel:

Wat leuk dat jullie weer terug zijn in Sizanani Village! Klinkt weer geweldig al die dingen die jullie daar doen. Kan niet zeggen dat ik hier in NL zulke leuke dingen meemaak :-). Geniet er nog maar van en tot snel!

Kus Ciel

• 21 Februari 2008 - 16:41

Martine Beekman:

Hey Rob en Anne!

Ik zou zeggen (en dit zeg ik vanachter m'n werkbureau :( geniet er van, nu het nog kan!! Hoe is het met de kleine Alexander? En wanneer komen jullie terug?

Het lijkt me leuk om als jullie terug zijn een keertje in A'dam af te spreken, om al jullie verhalen te horen!

Groetjes Martine

• 21 Februari 2008 - 18:05

Vera:

Ha Rob en Anne,

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Echt leuk om weer terug te zijn op de plek waar jullie begonnen zijn en te zien dat er veel is blijven hangen. Geniet nog van jullie tijd daar.

Liefs Vera

• 21 Februari 2008 - 18:34

John En Jet:

Hoi Rob en Anne. Nog snel een laatste berichtje hier uit ons Hellimond. Wat vliegen 14 maanden voorbij. Hoewel....wat jullie allemaal gedaan en meegegemaakt hebben, dat maken veel mensen in een heel leven niet mee.Geweldig. Geniet nog van jullie laatste daagjes daar in Verweggistan en voor volgende week, wensen we jullie een goede reis terug. Hopelijk kunnen jullie dan ook weer genieten van familie en vrienden die toch echt weer heel blij zijn, dat jullie weer hier zijn.

• 22 Februari 2008 - 00:09

Januzzz:

jongens geniet van jullie laatste daagjes in het afrikaanse paradijs en tot volgende week!!!

• 24 Februari 2008 - 13:02

Loes:

Wat goed om te horen dat jullie echt iets bereikt hebben en dat het dus ook op de lange termijn werkt. We maken idd niet allemaal zo'n spetterende dingen mee, maar het is jullie gegund hoor ;)!
    Al bijna weer terug dus.... eigenlijk is de tijd dan toch nog snel gegaan. Dat geldt voor ons, maar dat moet zeker ook voor jullie gelden. Leuk om jullie weer terug te zien! Tot snel,

kus