Back to the start - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Back to the start - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Back to the start

Door: Rob & Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

14 Februari 2008 | Lesotho, Maseru

Goede morgen allemaal,

Bij deze maar weer eens een update van onze "avonturen". Is alweer een tijdje geleden dat we iets van ons hebben laten horen, maar Mozambique staat dan ook niet echt bekend om zijn grote hoeveelheden aan internetcafe's. We zijn dus vanuit Malawi afgedaald Mozambique in en hebben een goede 1 1/2 week aan het strand vertoefd. Eerst in Vilankulos en daarna naar Tofo Beach. We hebben heerlijk gerelaxed, gegeten (veel zeevruchten en vis) en gezelschap gehad van leuke andere reizigers. Daarnaast hebben we genoten van de dolfijnen, witte stranden en andere exotische visjes.... Ook het vervoer was erg geslaagd in Mozambique; we hebben in een mega vrachtwagen gezeten, hebben gelift met een Zambiaan en een Fransman en daarna een leuke rit gehad met twee andere toeristen (waar we ook lekker mee hebben gegeten). Vanuit de kust zijn we daarna verder afgedaald naar Maputo, de hoofdstad van Mozambique. Daar zijn we een aantal daagjes gebleven om de oude sfeer op te snuiven en bij te komen van de grote afstanden die we hadden afgelegd. Vanuit Mozambique zijn we "naar huis" gegaan; met de bus terug naar Zuid Afrika, waar onze trip 13 maanden geleden is begonnen. We hebben even flink geshopt in Pretoria (vooral Anne was erg in haar nopjes) en hebben daar een auto gehuurd. Via een schitterende camping en wandeling in De Drakensberg Mountains zijn we gisteren doorgereden naar Lesotho. Daar hebben we gisteren een dorpje bezocht dat gebouwd is IN een rotswand. Omdat het al donder aan het worden was en er in de verste verten geen slaapplek te vinden was, hebben we de Chief van Kome gevraagd of we op zijn land mochten kamperen. Dit mocht!! We werden heel hartelijk ontvangen door alle dorpsbewoners. De Chief heeft ons vanochtend zelfs geholpen met de tent inpakken (waarschijnlijk de eerste keer in zijn leven dat hij een tent heeft gezien) en hij was heel blij met de fles fanta.... ;)
Ook de kinderen in het dorpje vonden het maar raar dat er "witte mensen" in het dorp waren en dat ze "hun huis" in de tuin van de Chief hadden neergezet....
Vandaag gaan we op weg de bergen in en gaan dan nog een weekje genieten van Lesotho. Van daaruit gaan we terug naar Sizanani; terug naar het bekende...

Tot snel!
Liefs Anne en Rob

• 14 Februari 2008 - 07:32

Jannie:

lieve mensen, wat hebben jullie een schat aan ervaringen opgedaan, wat een prachtige reis. Het was zo leuk jullie te volgen via jullie site, vooral omdat ik jullie ken en jullie enthousiaste gezichten zie. Nog even en dan gaan jullie weer terug, dat zal wel moeilijk zijn. Is de rugzak leeg genoeg om al je aankopen mee te kunnen nemen? In CRC gaat alles goed, af en toe wat spanningen vanwege het politieke geweld, maar de kinderen hebben geen last van alles, gelukkig. Vandaag is het valentijnsdag en vandaardat ik jullie even een hele dikke hugh wil geven om te zeggen dat jullie schatten zijn en dat ik van harte wens dat jullie heelhuids aankomen over twee weken. Tot snel en geniet er nog even van. Kus Jannie en liefs van René.

• 14 Februari 2008 - 11:09

Elianne:

nog een fijne tijd daar en tot gauw in nederland
    groetjes elianne

• 14 Februari 2008 - 18:42

Niels W:

Ik blijf me verbazen over de mooie foto's :) De Ngorogoro krater zag ik laatst nog in een aflevering van RTL Travel, ontzéttend mooi zeg, met veel dieren bij elkaar! Nog veel plezier de laatste paar weken!

• 18 Februari 2008 - 09:41

Jan:

hey jongens, weer een prachtig verhaal! Het voelt zeker wel weer als "thuiskomen" nu jullie weer terug in Sizanani Village zijn? Zijn er nog veel bekenden? Hebben ze de draad goed opgepakt na jullie vetrek een half jaar geleden?

Van de Drakensbergen heb ik toevallig een screensaver, het moet echt wel prachtig zijn daar!

Veel plezier nog en tot binnenkort!

Jan

• 18 Februari 2008 - 19:13

Jan,Margareth+kids:

Nog snel een reactie op jullie laatste reisdagen. Elk land heeft zo zijn charmes, en jullie ook. Het zal spannend zijn om jullie binnenkort weer in leven de lijve te mogen begroeten. Blijven jullie dan nog reisverslagen maken of mogen we dan via een andere manier jullie leven volgen.Vol spanning wachten wij jullie op. Als je ziet hoe vlug een jaar omvliegt. Tot gauw en we zijn supertrots op zo'n nicht en "neef"in onze familie te hebben.
    groetjes uit Lierop