Geen bericht is goed bericht... - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Geen bericht is goed bericht... - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Geen bericht is goed bericht...

Door: Anne en Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

09 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gehoord of gelezen hebben we de afgelopen weken geen internet gehad in Sizanani vanwege een storm. En aangezien het vakantie is geweest, is er niemand gekomen om het te fixen......zo gaat dat dus hier!
Maar we hebben een goede vlucht gehad en zijn veilig aangekomen in Jo'burg. Een leuk en gezellig hostelletje gehad de eerste twee nachtjes en lekker kunnen acclimatiseren aan de temperatuur en de nieuwe cultuur.

Daarna met "de Landy" (Landrover) opgehaald door Dick (Nederlandse fysiotherapeut die hier ook werkt). 's avonds ter ere van ons en een andere jongen, die ook weer terug was gekomen na een familiebezoekje in India, lekker gebraaid (BBQ voor de niet-intimi)....

Afgelopen dagen was het dus rustig vanwege de vakantie en vanwege een crisis waar we een beetje middenin zijn gevallen....maar goed, dat schijnt bij Afrika te horen. Dus we hebben met de andere vrijwilligers het Afrikaanse tempo opgepikt en hebbn lekker gezwommen, beetje gesport, uit eten geweest en gebraaid.

Maar gisteren was dan toch echt de dag aangebroken dat we moesten beginnen met ons werk....er is hier een heel aardig therapiegebouwtje, waar helaas de afgelopen 3 jaar nauwelijks iets mee is gedaan. We zijn het nu onder handen aan het nemen en maken het een beetje gezellig en leefbaar (lees: therapiebaar)....
Ondertussen ook nog wat kinderen behandelen, want dat is natuurlijk onze belangrijkste taak! We moeten wel allebei erg wennen aan het zeer, zeer lage niveau (zowel lichamelijk als geestelijk) van deze kinderen....zo zie je ze niet in Nederland.
Maar goed, we merken al dat de aandacht die ze van ons krijgen ze al goed doet, dus er is hoop......zeker weten!
We houden jullie op de hoogte hoe alles hier verder gaat verlopen...als we tenminste niet opnieuw een stortbui krijgen ;)

Heel veel groetjes,
Anne & Rob

ps:We hebben vanaf nu allebei een zuid-Afrikaans nummer.
Rob:+27(0)727970222
Anne:+27(0)727969943
Smssen of bellen (25 cent per minuut via de belpiraat) mag natuurlijk altijd!!

• 09 Januari 2007 - 12:00

Niels W:

Haai, ik heb ze niet meer persoonlijk kunnen geven, maar (beetje laat wellicht) bij deze nog de beste wensen hè! ;-)
    Ik heb de site inmiddels ook gevonden, precies op tijd voor het eerste bericht zie ik. Goed bericht is weer beter dan geen bericht :-).
    Succes nog met jullie werk en al het gebraai!

Groetjes Niels W

• 09 Januari 2007 - 15:24

Coen Van Der Zanden:

Nou, dat klinkt nog allemaal als vakantie :) :)

Heel veel succes......

Coen & Co, Ospel

• 09 Januari 2007 - 15:28

Maartje Benders:

Hoi anne en rob.
    Jullie mam was bij ons op bezoek geweest anne en ze vertelde over jullie site..deze zal ik eens goed in de gate gaan houden, heel erg leuk om te lezen wat jullie voor die kinderen kunnen betekenen! Ik wens jullie heel veel succes in Afrika!

groetjes,
    maartje

• 09 Januari 2007 - 15:43

Marja:

Hoi Anne en Rob,

jammer van het internet, maar gelukkig heeft de storm de rest van jullie vakantie niet verpest. Die Afrikaanse braais moeten (bijna) net zo goed zijn als de Australische barbies ;)
    Veel succes de komende tijd met het werk. Ik wacht geduldig op wat foto'd ;)

Groetjes Marja

• 09 Januari 2007 - 15:48

Diana V Rooijen:

Hi Rob en Anne,

Al mag het eigenlijk niet meer, nog een heel gelukkig nieuwjaar!
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zo te lezen 'braaien' jullie al aardig mee!
    Heel veel succes en plezier deze reis, de kinderen hebben zeker geluk met jullie.

liefs Diana

• 10 Januari 2007 - 08:03

Elianne:

Hallo Rob en Anne. leuk van jullie al een berichtje te lezen en fijn dat alles een beetje bevalt, succes de komende tijd en tot lees - elianne en jan

• 10 Januari 2007 - 10:48

Marjan:

he anne&rob fijn dat ik weet dat jullie veilig zijn aagekomen. heb nog un nieuwtje bart en ik gaan bouwen in lierop!! als jullie terugkomen is het huis misschien al klaar. veel succes daar nog en tot ziens. xxx marjan

• 10 Januari 2007 - 12:24

De Roxsen:

Ha Anne en Rob. Jammer dat we er niet bij konden zijn op jullie afscheidsfeestje. Maar via deze weg willen we jullie alle goeds toewensen voor de komende tijd. Mijn broer heeft 6 jaar in Tsjaad gewerkt en dat is een ervaring die je je hele leven meeneemt. Geniet ervan.
    Anne ik heb net een half uur met jullie pa staan te kletsen buiten. We hadden elkaar nog niet gesproken dit jaar. Schandalig he!!. Ik zal regelmatig eens op de site kijken en een berichtje plaatsen want ik weet als je zover weg zit is het heerlijk om iets te horen van het thuisfront. Groetjes van ons allemaal. Hanny

• 10 Januari 2007 - 14:18

Colette En Annette:

Hoi Rob,
    Wij beleven hier vandaag onze eerste WBT- en (echte) collega-loze woensdag. Beste even wennen! Waarschijnlijk niet zo erg als jullie moeten wennen, maar toch! We wensen jullie nogmaals veel werkplezier aldaar en gaan jullie natuurlijk 'volgen'. Wij zo vullen wij onze collega-loze woensdag in. We moeten tenslotte toch iets te doen hebben.
    Ook bij ons is het petweer, de temperatuur lijkt wel een beetje op die van jullie.
    Hartelijke groeten, C&A (verder doen we best wel serieus)

• 10 Januari 2007 - 20:31

Hennie En Frank:

Hoi Rob en Anne,

Het eerste bericht komt al heel positief over! We wensen juliie veel succes én plezier en we gaan jullie belevenissen volgen.

Groeten,
    Hennie, Fran, Eelke, Joris, marlijn , Imke

• 11 Januari 2007 - 16:48

Bas:

He Anne en Rob,

Leuk dat alles goed gaat in Afrika. Goed ook te horen dat ze jullie aanwezigheid ook goed kunnen gebruiken. We sms'en of bellen de komende tijd wel weer.

Groetjes je (schoon)broer

• 13 Januari 2007 - 11:54

Huub En Mirjam :

Hallo Rob en Anne, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en goed zijn aangekomen. We blijven jullie graag via de verslagen volgen. Sterkte gewenst met alles wat er op jullie pad komt. Veel liefs van Huub en Mirjam

• 13 Januari 2007 - 16:04

Heiltje:

Joeh Afrika-gangers! Poeh hee, na een week al allemaal hippe woorden.. lekker in de Landy rijden en een beetje braaien, zo leren we nog eens wat! Ik heb even het weer bekeken en als ik maandag in Noorwegen zit hebben we ongeveer een temperatuurverschil van zeker 30 graden. Verschil moet er wezen he! Veel plezier nog daar en ik wacht op foto's van de lekkere afrikanen he! Je hebt een missie daar!!!
    Dikke kus en Vale!
    Heil

• 13 Januari 2007 - 18:56

Ciel:

Hey N en Rob!!
    Klinkt goed allemaal, ik wil ook wel lekker braaien! Ga ik gewoon niet naar Australie, en kom ik bij jullie langs ;)
    Succes met de kids de komende tijd en hoop snel weer een berichtje van jullie te zien!
    Kus Ciel

Oh en je hebt zeker een missie N! Ik hoop op veel foto's van lekkere afrikanen...!

• 14 Januari 2007 - 10:31

Susan:

Hoi! Jullie reis is dus als een echt avontuur begonnen, maar wel lekker dat jullie even een paar dagen hebben kunnen relaxen voor het werk begon! Heel veel plezier en succes de komende tijd met de kinderen.
    Groetjes Susan

• 14 Januari 2007 - 13:38

Ome Hans En Riek:

Leuk om te kunnen lezen wat er zoal gebeurd in dat kleine stukje in afrika groeten en veel succes met de opbouw

Riek en Hans

• 15 Januari 2007 - 10:19

Joyce:

blij dat jullie goed aangekomen zijn en zo te lezen hebben jullie het tot nu toe naar je zin. veel plezier en genieten!
    joyce

• 15 Januari 2007 - 12:42

Marjolein Vincent:

Hoi Anne en Rob
    Ik heb van Twan jullie site gekregen, na mijn Afrika avontuur vind ik het natuurlijk ook super leuk om jullie te volgen! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en al een beetje gewend zijn daar.. Heel veel succes nog met jullie avontuur, Veel plezier en succes met jullie werkzaamheden, er is genoeg te doen!

Groetjes Marjolein

• 16 Januari 2007 - 12:06

Maaike:

Het klinkt allemaal toch ook wel erg goed!
    Geniet ervan en maak er wat van....wij werken gewoon hard door hier in Nederland!

Maaike

• 17 Januari 2007 - 16:35

Mieke:

Dag Anne en Rob,
    Fijn te lezen dat jullie een begin hebben kunnen maken met jullie werk, al begreep ik van Sjef, dat er veel minder kinderen zijn dan jullie daar gedacht en verwacht hadden. Maar er zal genoeg te doen zijn. Ik hoop dat het jullie goed gaat in dat mooie land, waar ik, in de weken dat ik er was, versteld heb gestaan van de tegenstellingen. Maak het goed en...vergeet niet te genieten.
    Lieve groet, Mieke

• 18 Januari 2007 - 08:18

John En Jet:

Hoi Rob en Anne.
    Grandioos, wat zullen ze daar jullie hulp goed kunnen gebruiken. Het werken met heel laag niveau verstandekijk gehandicapten zal jullie zeer zeker veel voldoening gaan geven. Zoek het in kleine dingen, een oogopslag of een heel klein glimlachje. Na zowat de helft van mijn leven met deze doelgroep te werken, weet ik wel een beetje waar jullie het over hebben. De omstandigheden waarin jullie werken zal het beslist niet makkelijker maken. Jullie mogen trots zijn op jezelf. Rob, zaterdagavond waren jullie pap en mam hier en ik kan zeggen dat die in ieder geval ontzettend trots op jullie zijn. We blijven jullie berichten zeker volgen. Succes en geniet zo veel mogelijk. Groetjes John en Jet

• 18 Januari 2007 - 10:47

Annemarie:

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en inmiddels het werktempo van Afrika te pakken hebben. Ik wens jullie een fijne tijd.Geniet vooral niet met mate!Het is donderdag, het stormt als een gek, dus mijn klantje komt niet, maar ik kan nog mailen.. Alle goeds, Annemarie.

• 24 Januari 2007 - 19:45

Albert Hanny:

Ha Anne en Rob, en al een beetje aan het wennen daar. Wat mooi om die kinderen daar te helpen.En wat een prachtige ervaring!! Hier gaat alles zo zijn gangetje het is lekker koud buiten het heeft eindelijk eens een paar nachten gevroren. Best lekker hoor eindelijk een beetje winter. Nog veel succes met al jullie goede werk en vergeet er niet van te genieten ook al lijkt het al heel snel gewoon te worden. Groetjes uit een winters Asten.

Albert en Hanny (R&D)