Bericht uit het warme Zuiden - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Bericht uit het warme Zuiden - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Bericht uit het warme Zuiden

Door: Anne en Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

06 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Hoi Allemaal!!

Eindelijk weer eens een nieuw berichtje vanuit WARM Zuid Afrika!
Leuk om al jullie berichtjes te lezen!Leuk om te zien dat zoveel mensen onze site lezen, familie, vrienden, collega's,kennissen en zelfs buren van familie!Blijf reageren dus!!
We zullen maar beginnen bij waar we vorige keer geeindigd zijn.
We zouden zaterdags dus gaan zwemmen, maar opeens kwam er een hele groep kennissen van haar zwemmen was er helaas geen plaats meer voor ons. Die avond hebben we bij de weeskinderen (er is hier net buiten Sizanani een weeshuis waar 3 Duitse jongens op dit moment aan het werk zijn) een braai gehad. Het was de laatste werkweek van de Duitse jongens. Erg lieve kinderen en erg lekker gegeten. 's Avonds vielen de kleinsten bij ons op schoot in slaap.
Zondags naar Ezemvelo geweest met "de Landy", een klein wildpark hier vlakbij. Lekker over de dirt road, stoffig!!We hebben allerlei dieren gezien, zebra's, aardvarkens (pumba's), wildebeesten, neushoorns en een heleboel antilopen. We hebben ook een tocht gelopen in het park, was wel een beetje moeilijker dan verwacht. We hadden allemaal slippers aan (en 1 was zelfs op blote voeten) en toen moesten we ineens over allerlei rotsen klimmen enzo. Maar wel erg leuk!
Het weekend erop hebben we de 2 zwembaden hier schoongemaakt!Was wel een pittig karweitje hoor!!!Rob was vrijdags al begonnen met 2 andere mannen. Zaterdags hebben we er vervolgens met alle vrijwilligers aan gewerkt, we hebben echt de hele week spierpijn gehad!!
Nu moet er nog geverfd worden en daarna de pompen gerepareerd, dus hopelijk gaat het een beetje opschieten, aangezien de kinderen dan kunnen zwemmen en wij ook!!!Over een paar maanden wordt het namelijk winter en dan is het maar de vraag of het nog warm genoeg is om te zwemmen. Er zijn ook 2 kleine hydrobaden in het therapiegebouw, dus we hebben een aantal zwempakjes en zwembroeken gekocht, zodat Anne nu ook in de hydrobaden therapie kan geven (het is gekocht van jullie donaties, dus bedankt!!)
Na het harde werken aan het zwembad zijn we wezen paintballen, is hier vlakbij!!Erg leuk, alleen wel pijnlijk!!!Anne had iig 2 flinke blauwe plekken!!
Afgelopen weekend zijn we naar Swaziland geweest, met Rani en Sumit. Donderdags de huurauto opgehaald in Pretoria en vrijdags rond 13 uur vertrokken. 's Avonds in een restaurantje in een national park gegeten, superlekker!!!!Dus zaterdags maar weer teruggegaan naar dat park. Mooie waterval en er was een traditioneel dorp en traditioneel dansen, echt indrukwekkend om te zien!!
's Middags naar een ander national park gegaan, waar ze wel wildlife hadden. We hebben een een beehive hut overnacht, een traditionele hut van stro. De dag erop hebben we een sunrise tour gedaan, waarbij we dezelfde dieren als in ezemvelo gezien hebben, maar ook nijlpaarden, van heel dichtbij!!Er kwam er zelfs een het water uit, dat gebeurt meestal niet overdag!!
Natuurlijk hebben we ook nog wat swazilandse souveniers geshopt!Daarna zelf nog door het park gereden en een beetje verdwaald, waren opeens op een beetje een te ongangbare weg midden op een berg, dus maar gekeerd!
's Avonds in een andere backpackers geslapen, in hetzelfde park. We hebben aardvarken gegeten, erg lekker!(de dag ervoor een blesbok, maar die was minder)
Al met al dus een erg leuke trip!!!
En nu zijn we dus weer aan het werk, ook erg leuk!De therapieen gaan goed, en zijn ook leuk, dus dat is mooi.
Afgelopen woensdag is Anne weer met Nadia teruggeweest naar het ziekenhuis in Pretoria en omdat de chauffeur ziek was, moest ik ZELF rijden. De eerste keer in Zuid Afrika, nadat ik de dag ervoor heel even in de auto had gereden omdat we ook al naar het ziekenhuis hier in het dorp waren geweest voor een andere jongen. Maar ze is nu geopereerd, het bot was inderdaad door de huid heengegaan en ze hebben het "dode" bot nu verwijderd.
Als alles goed gaat, gaan we eind februari of begin maart naar de victoriafalls in Zimbabwe, maar de ambassade wil nog niet echt meewerken voor de visa's, dus we hopen maar dat het allemaal lukt!!
Zo, een heel verhaal deze keer!!
We zullen zo snel mogelijk foto's bij dit bericht zetten!
Hebben jullie trouwens al carnavalsplannen???
Helaas gaan wij het missen, maar we gaan tijdens carnaval wel chinees nieuwjaar hier vieren, in de grootste tempel buiten Azie die hier in het dorp is!We gaan ook wat kinderen van hier meenemen, dus dat wordt zeker ook leuk!!

Liefs van ons

ps:Sorry voor het niet reageren op mails, we kunnen al meer dan een week onze mail niet checken. Aangezien internet nu weer een beetje werkt, zal dat ook snel lukken hopelijk!

• 06 Februari 2007 - 17:40

Januzzz:

hey jongens, leuk om weer iets van jullie te horen en dat het zo goed gaat! Tot snel bels/mails...

• 06 Februari 2007 - 17:56

Susan:

Hoi! Voelen jullie je daar al helemaal thuis? Het klinkt in ieder geval goed, al die verhalen! Groetjes Susan

• 06 Februari 2007 - 22:24

Gonny Teunisse:

Gezellig om jullie verhalen te lezen. Zelf ben ik ook in Zuid-Afrika geweest een prachtig land. Maar het wer wat jullie doen bewonder ik ook.
    Succes verder.
    J e weet wel wie ik ben Anne. De Moeder van Margareth uit Lierop jouw Tante.
    Groetjes uit het verre Mierlo in Holland

• 07 Februari 2007 - 11:04

Huub En Mirjam :

Zo te lezen gaat het goed daar en het valt ons op dat jullie al aardig gewend zijn. Wat een ervaring om die grote dieren zo van dichtbij te zien en dan die mooie natuur. Leuk dat jullie Chinees Nieuwjaar gaan vieren en dat er nog wat kinderen meegaan, onze Chinese overbuurvrouw van de Aalshorstweide gaat ook het Chinees Nieuwjaar vieren met man en kind maar dan in China. Van horen zeggen een groot spektakel. Geniet lekker verder daar en tot het volgende verslag.

Groetjes van ons 2

• 07 Februari 2007 - 12:30

Loes:

Hoi Rob en Anne,
    Leuk te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. Die wildparken klinken echt super! Lijkt me ook wel wat :) Maken jullie wel veel foto's? Beetje matig trouwens dat jullie er met de carnaval niet bij zijn. Had wel verwacht dat jullie ff op en neer zouden komen. Nep brabanders hoor :P Maar chinees nieuwjaar is een goede 2e keus lijkt me zo ;)
    Ik zal aan jullie denken!

x Loes

• 07 Februari 2007 - 12:33

Loes:

Hoi Rob en Anne,
    Ik zal aan jullie denken!

x Loes

• 07 Februari 2007 - 18:03

Buurvrouw Judy:

Weer erg leuk om jullie verhalen te lezen! Wat een andere wereld! Op de 1e oosterparkstr. gaat alles zijn gangetje. In de straat wat panden gekraakt, is de Key wat minder blij mee! Blijf vooral veel verhalen schrijven! Succes en geniet ervan.

• 08 Februari 2007 - 16:53

Ria Van Der Loo:

hallo Anne en Rob,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Fijn dat jullie zo'n goed werk daar doen.Hier in Asten is het wit van de sneeuw. De kinderen genieten want morgen is het weer afgelopen.
    Ga zo door met schrijven dan genieten wij ook.

• 08 Februari 2007 - 21:56

Ellen En Peter:

Hoi Rob en Anne,
    Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben.
    Heel leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen.We kijken uit naar jullie volgend bericht.

Succes met alles!

• 11 Februari 2007 - 13:33

Frank En Dini:

Erg leuk om jullie verhalen zo te lezen!Wij willen jullie heel veel plezier toewensen in het verre Afrika. Wij zijn stiekem wel een beetje jaloers op jullie vanwege het mooie weer en land.

We laten nog wel eens een keertje iets van ons horen. Succes allebei!

Groetjes F en D

• 11 Februari 2007 - 13:41

Mathijs:

Klinkt goed daar! Binnenkort belt de ambassade wel weer een keertje! ;)

• 12 Februari 2007 - 11:26

Marjan:

echt een belevenis daar zo te lezen. ok fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. wacht al vol spanning af op jullie volgende mail. xxx