verhuisbericht - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Rob en Anne - WaarBenJij.nu verhuisbericht - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

verhuisbericht

Door: Anne en Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

13 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Goede avond allemaal,

Bij deze even een kort berichtje om te laten weten dat we sinds afgelopen vrijdag verhuisd zijn binnen Sizanani. We zijn vanuit een van de Chalets van het conferentiecentrum, ons tijdelijke verblijf (door sommigen ook vergeleken met Center Parcs huisjes ;)), verhuisd naar een van de verblijven van St Mary's home. We wonen daar nu samen met twee andere meiden (Rani & Frida), beiden werkzaam in de Aidskliniek (Rani als volunteer en Frida als nurse). Maar het bevalt goed en we hoeven nu niet meer zo ver te lopen als we gaan werken.....jaja zoals jullie zien passen we ons al helemaal aan aan het relaxe tempo hier! Dus voor de mensen die graag een kaartje/ brief/ of iets anders willen sturen, bij deze ons adres:

Sizanani Village Trust
tnv Rob en Anne
PO Box 2061
Bronkhorstspruit
1020

Verder gaat alles eigenlijk zijn gangetje....Afgelopen vrijdag hebben we de sluiting van St Mary's "gevierd" met een Braai; vanaf gisteren is het officieel overgenomen door een kerkelijke organisatie. Dus de kinderen zijn er nog en voor ons is er eigenlijk niet veel veranderd. Ze moesten deze verandering doorvoeren omdat ze een aantal medewerkers noodgedwongen moesten ontslaan (ze hadden er gewoon teveel). Nu is het een beetje rommelig, omdat de medewerkers die mochten blijven, een salarisvermindering hebben gekregen. Dus die zijn voortdurend aan het zeuren en de stemming op de Units is op het moment niet heel gezellig. Maar wij doen gewoon ons ding met de kinderen. We halen ze op en brengen ze weer terug, veel meer hebben we toch niet meer te doen met het verzorgend personeel. Het zou goed zijn als we hen in de behandeling van de kinderen zouden kunnen betrekken, maar daarin zijn ze toch niet gemotiveerd/ geinteresseerd. Dus wij blijven gewoon onze voldoening halen uit het werk met de kinderen....en daar halen we voorlopig nog (meer dan) genoeg voldoening uit!!

Goed, we gaan er weer een einde aan breien. Rest ons nog degene die carnaval gaan vieren heel veel plezier te wensen (en geen dingen doen die wij ook niet zouden doen)en de groetjes aan iedereen!

xxxx Anne & Rob

• 13 Februari 2007 - 17:23

Martijn:

Zo, alweer een braai zeg! Ik hoef geloof ik niet bang te zijn dat jullie vegetarisch terug zullen komen :)

Jammer dat de sfeer op jullie werk wat minder aan het worden is. Hopelijk wordt dat nog wat beter hier en tijdens de rest van jullie jaar.

Met carnaval zullen we toch iets harder ons best moeten doen dan gewoonlijk (jullie zijn immers niet ter plaatse), dus of ik geen dingen ga doen die jullie ook niet zouden doen durf ik niet te beloven. Misschien kunnen jullie carnaval ook in Afrika introduceren? Ik hoorde dat er in Groningen zelfs een carnavalsvereniging is, dus dat moet een kans van slagen hebben...

groetjes en zet hem op daar!
    Martijn

• 13 Februari 2007 - 19:20

Niels W:

Hoeveel postzegels moeten er dan op een kaart naar Zuid-Afrika? Of op een envelop met confetti en serpentine? ;)
    Het klinkt nog steeds als een enorm leuk avontuur daar. Veel plezier en succes nog gewenst verder!

Groetjes Niels W

• 14 Februari 2007 - 18:03

Loes:

"met twee andere meiden"...................................
    Heb ik iets gemist Rob????

• 15 Februari 2007 - 09:59

Rob:

Jazeker Loes!
    Maar dat is hier de normaalste zaak van de wereld ;)

• 16 Februari 2007 - 10:45

Mieke Van Den Hoven:

Dag Rob en Anne,
    Leuk om weer wat van jullie te horen en te zien! Ik hoop dat jullie de kans krijgen om Zuid-Afrika, in al zijn vele facetten, te leren kennen. Het is de moeite waard!
    Lieve groet, Mieke

• 16 Februari 2007 - 16:01

Laura:

Wat een superfoto's zeg! Zo goed kunnen wij die dieren niet nadoen met carnaval ;-)

• 18 Februari 2007 - 18:37

Sjef En Ine Benders:

Hoi Anne en Rob
    Wat een verhalen. Jullie hebben al heel wat gezien in zo'n korte tijd en er staat jullie nog veel meer moois te wachten. Hopelijk gaat het lukken met dat visum. Mooie foto's (vooral die vogels!)
    Fijn dat jullie zo veel kunnen betekenen voor die kinderen.
    We blijven het volgen.
    Groetjes

• 19 Februari 2007 - 09:22

Albert En Hanny R&D:

Ha Anne en Rob, wat ziet het er allemaal fantastisch uit. Ben ook best een beetje jaloers de prachtige natuur en zeker het mooie werk dat jullie doen. Vrienden van ons hebben een appartement gekocht in Zuid Afrika weet niet precies waar (vraag ik nog wel) en daar zijn we uitgenodigd. Super dus. Zaterdag zijn jullie pap en mam hier geweest was gezellig en ze kijken er erg naar uit om jullie weer te zien. Het is "optochtmaandag" dus ga ik vanmiddag lekker feesten met een stel vrienden van t koor. Ik heb er zin in. Zal er een op jullie pakken. T weer lijkt vandaag mee te werken. Gisteren met 't Rondje Klot was het wel droog maar erg koud BRRRRR. Groetjes uit een hossend Asten.
    Albert en Hanny

• 19 Februari 2007 - 13:27

Fret:

Hey Rob en Anne,

De foto's spreken voor zichzelf!
    Nogmaals super dat jullie daar nu zijn!!

Groeten, Fret

ps: Ben net terug van een weekje in de sneeuw!De wereld is klein want kwam Maaike van FBW op de piste tegen!

• 26 Februari 2007 - 15:00

Marjan:

wat een leuke foto's zeg. die rob net een papa met al die kinderen om zich heen!! haha.
    woon alweer thuis bij ons pap en mam. wordt ff wennen maar krijgen er een heel mooi huis voor terug. veel succes daar nog en ik hoor het wel.

xxx marjan

• 05 Maart 2007 - 15:59

Ellen Zweers:

Hoi Rob en Anne,

Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers, lekker weer, mooie natuur en natuurlijk uitdagende werkzaamheden.
    Jammer dat de motivatie er even af is bij de medewerkers, maar ja verandering zorgt altijd voor weerstand (is nu ook een thema binnen Arkemeyde met Arkemeyde 2 voor de deur).
    Geniet er maar van en ik zal jullie verhalen proberen bij te houden.

Groetjes Ellen Zweers
    pedagoog Arkemeyde

• 08 Maart 2007 - 05:09

Ciel:

He rob en N!

Even een kort berichtje vanuit Australie! Ik vermaak me hier prima, het is hier lekker zonnig en warm en er is veel moois te zien. Ben nu in de bergen even buiten sydney en en de komende dagen ben ik gewoon in sydney. Daarna ga ik een paar dagen naar Brisbane op bezoek bij Pim (vriend van Loes). Als ik terug ben zal ik snel laten weten hoe het was!
    Hopelijk is emt jullie alles goed! Zijn jullie al naar de victoria falls geweest? Geniet er nog van en ik zal jullie snel mailen!

Dikke kus, Ciel