Ervaringen in Kenia - Reisverslag uit Thika, Kenia van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Ervaringen in Kenia - Reisverslag uit Thika, Kenia van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Ervaringen in Kenia

Door: Sjef & Jose

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

26 September 2007 | Kenia, Thika

Hallo lieve mensen allemaal.

Hier een berichtje van ons vanuit een ver Kenia.
Onvoorstelbaar hoe het leven hier is, als jezelf vanuit zo’n rijk land als Nederland vandaan komt, echt niet voor te stellen, dat moet je met eigen ogen gezien en meegemaakt hebben.
Wel erg dankbaar voor de vrijwilligers hier, als je ziet hoe blij de kinderen met hen zijn.
Die blijde snoetjes van de kleintjes als je ze b.v.een verhaaltje voorleest of dat je ze een snoepje mag geven van de huismoeder. Als je ze dan ziet smikkelen, of gewoon een ballon voor ze opblaast, om mee te spelen, echt GEWELDIG.
Soms dagen geen water of een lange tijd geen electriciteit, dat is hier in Kenia geen uitzondering. Eerst water halen in grote jerrycans op een andere plaats.Dus wassen met koud water, en een emmer water over je heen gooien, dat was dus het douchen.
Voor de kleintjes wordt wel even het water warm gemaakt, waarmee zij zich dan kunnen wassen. Back to basic dus......
De andere kant van Kenia is ook niet voor te stellen.
Zoveel moois aan ongerepte natuur, mooie meren en kraters, parken met wild life, echt prachtig om te zien. Leeuwen, olifanten, zebra’s, cheetah’s, giraffen, gnoes, impala’s, prachtige vogels, zoals gieren, visarend, arenden, flamingo’s, ibissen, pelikanen, reigers, enz, enz.......Je waant je soms alleen op de wereld tussen al dat moois.
Maar het allermooiste voor ons beiden was natuurlijk wel dat we onze kinderen na negen maanden weer eens zagen, en zij ons natuurlijk.Een beleving die ze ons vieren niet meer afnemen, en die wij, als een goede herinnering mee naar huis kunnen nemen.
En voor Rob & Anne, een pauze om kracht op te doen om hun laatste periode net zo enthousiast af te kunnen ronden.
Supertrots zijn wij als ouders op hen!!!!!!!!!!!!voor het geweldige werk dat die twee ( natuurlijk samen met andere vrijwilligers ) hier voor de kinderen in dit land doen.

Veel liefs Sjef & José

• 26 September 2007 - 14:20

Imke:

Leuk om ook jullie verhaal te lezen hier op de site. Ik vind het nog steeds allemaal super wat jullie daar doen!!
    Ga zo door!

xx Imke
    (en de rest van de familie)

• 26 September 2007 - 14:34

Carel En Nel:

Fijn, dat jullie samen een geweldige tijd hebben gehad!!Het was iedereen ook van harte gegund.Wij zijn ontzettend benieuwd naar jullie verhalen en foto's.En zo te horen moeten we daar nogal wat tijd voor uit gaan trekken.Veel sterkte bij het afscheid en een hele goede terugreis!!

Liefs, Carel en Nel

• 26 September 2007 - 18:46

Elianne:

hallo daar allemaal
    leuk om even wat te lezen.
    fijn dat jullie het zo goed hebben samen
    geniet nog even van de laatste dagen en tot gauw in nederland

• 29 September 2007 - 04:52

Mieke:

Lieve familie,
    Wat fijn dat het jullie goed gaat, en dat jullie samen zo hebben kunnen genieten; van de natuur, van de mensen, van de dankbaarheid, van het geven.
    Het zit er weer bijna op, Sjef en José. Ik wens jullie veel sterkte bij het afscheid en een goede thuisreis. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
    En eenmaal thuis: ik hoop dat jullie tijd en ruimte hebben om het allemaal een plaats te geven.

Lieve groete, ook voor Rob (een geweldig petekind) en Anne.

Mieke