Van Oost naar Centraal Afrika - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Van Oost naar Centraal Afrika - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Van Oost naar Centraal Afrika

Door: Rob & Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

18 Januari 2008 | Malawi, Mzuzu

Hey,

Bij deze weer eens een berichtje van de andere kant van de aardbol. Sorry dat we sommige mensen niet hebben gesmst/gemaild, maar dat blijkt in dit gedeelte van Afrika een beetje moeilijk. Ten eerste blokkeert onze belprovider soms onze smsjes en ten tweede is er nergens een internetcafe te bekennen.....(dit is een hoge uitzondering ;))
Dus maar even snel laten weten hoe het met ons gaat...

Zitten nu in Malawi na een aantal dagen aan de kust van Tanzania te hebben gebivakkeerd. We zijn vanuit Moshi (vorige verhaaltje) gaan wandelen in de Usumbara Mountains en van daaruit hebben we de boot genomen naar Zanzibar. Volgens velen het paradijs op aarde; nu zijn we niet overal geweest en kunnen we daar dus niet over oordelen, maar het was inderdaad schitterend! We hebben heerlijk romantisch genoten van een azuurblauwe zee, parelwitte stranden en exotische zonsondergangen!!
Vanuit Zanzibar hebben we de Bushtrein genomen naar Mbeya op de grens met Malawi. Daar verblijven we nu een dag of 5 en hebben al de nodige dingen ondernomen. Zo hebben we de nacht doorgebracht in een boom, hebben we een bad genomen in Lake Malawi met (naakte) Malawese jongetjes en zijn we op bedevaart geweest naar Livingstonia!
Momenteel zitten we in Mzuzu en gaan zo richting het meer om een aantal daagjes aan het strand bij te komen van onze bedevaart! Van daaruit is het plan de boot te nemen naar de zuidpunt van het meer en langzaam af te dalen richting zuiden....
We houden jullie op de hoogte!

Liefs Anne en Rob

Ps: Bedankt voor alle leuke reacties op de site!! We lezen ze altijd met heel veel plezier....

• 18 Januari 2008 - 10:45

Lenneke:

Wow, wat klinkt dit toch allemaal weer mooi!! En wat doen jullie toch veel. Rob, nog bedankt voor je sms, erg leuk! Hier gaat ook alles goed en heb een leuke verjaardag gehad. Eerst zijn we bij mij gaan eten en daarna naar de Sugar Factory. Was erg geslaagd! Nou geniet ervan!!

• 18 Januari 2008 - 10:52

Martine Beekman:

Hey Rob en Anne!

Ik heb net weer even al jullie foto's bekeken om weer even weg te kunnen dromen, en heb er echt maar een woord voor: ongelofelijk! Echt heel gaaf wat jullie allemaal doen en gezien hebben! Nog heel veel plezier!

Liefs Martine

• 18 Januari 2008 - 18:21

Niels W:

Hmmmm genieten geblazen zo te zien!
    Leuk ook om al die foto's te bekijken, net schilderijen :). Veel plezier nog verder!

Groetjes!

• 20 Januari 2008 - 19:48

Linda En Ruud:

hoi anne en rob
    lekker aan 't genieten?
    het was erg leuk om anne ff persoonlijk aan de telefoon te hebben gesproken. was erg leuk en onverwachts. we zien elkaar snel en nog veel plezier.
    xxxlinda

• 24 Januari 2008 - 13:30

Loes:

Dag lieverds ;)
    Kei leuk wat jullie allemaal doen!
    En super fijn dat jullie al bijna terugkomen. Alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe jullie daar zelf over denken....
    Wederom moeten we jullie missen met carnaval..schade! Maar ik neem aan dat dat helemaal goedgemaakt wordt :)

Tot snel!
    kus

• 25 Januari 2008 - 15:55

Pa:

Hoi Anne en Rob,
    een berichtje uit Ollantaytambo Peru. Ook hier kan ik jullie verhalen volgen. Net zoals in Zuid-Afrika is het hier genieten van de natuur, de mensen en natuurlijk de vogeltjes. De mensen zijn ontzettend vriendelijk. Het is een hardwerkend volk. Als je in de bergen bent zie je dat de vrouwtjes (ze zijn erg klein)zware lasten moeten sjouwen. Over bergen gesproken, een berg van bijna 5000 meter beklimmen(met de auto) zonder acclimatie is niet aan te bevelen. Ik weet nu wat dat is. Rob jij hebt dat beter aangepakt. Ik hoop jullie eind volgende week weer telefonisch te spreken.

Liefs pa

• 26 Januari 2008 - 13:07

Ciel:

Ha die N en Rob!!

Hoe is het chillen op het strand?? Of zijn jullie alweer op weg naar het volgende avontuur?
    Klinkt in ieder geval super allemaal, wat jullie daar meemaken. Om alle verhalen te horen en alle prachtige foto's te zien, moeten we denk ik wel een maandje uittrekken of niet?
    Mijn ouders gaan trouwens a.s donderdag (31e) voor een maandje naar Zuid Afrika, dus wie weet komen jullie ze nog tegen ;)Ze vliegen een dagje eerder dan jullie naar huis (vanuit Kaapstad, vanuit waar vliegen jullie?).

Geniet er nog maar van! We zullen jullie wederom missen met carnaval maar we zullen goed ons best doen om jullie biertjes op te drinken!
    Tot snel!
    Kus Ciel

• 27 Januari 2008 - 16:53

Evelien:

He Rob en Anne!

Heb zojuist bijgelezen over al jullie avonturen! Wat geweldig zeg en wat een schitterende foto's ook!! Het zal wel gek zijn voor jullie dat bijna alweer de laatste maand is aangebroken! Ik denk echt nog iedere dag terug aan CRC en mis het allemaal best erg moet ik zeggen.. Het valt me zwaarder dan ik had gedacht om weer thuis te zijn en weer het leven van alle dag op te pakken. Maar goed, aanstaand weekend weer carnaval dus daar ga ik dan maar eens goed van genieten!
    Geniet nog van jullie laatste tijd daar!!

Liefs,
    Evelien