Langzaam richting het Zuiden - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Langzaam richting het Zuiden - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Langzaam richting het Zuiden

Door: Rob & Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

28 Januari 2008 | Malawi, Blantyre

Hoi Allemaal,

Over precies 1 maand stappen we in het vliegtuig in Johannesburg. Om de hele trip te overdenken, hebben we gisteren een top 10 proberen te maken van het afgelopen jaar. Het werd zo'n beetje een top 50, dus misschien dat het ook tijd wordt om naar huis te gaan. Maar natuurlijk gaan we eerst nog even een maand genieten hier.
Vanaf Mzuzu hebben we inmiddels weer de nodige kilometers afgelegd richting het zuiden. We hebben in Nkhata Bay, aan Lake Malawi, een aantal daagjes gerelaxed. Vanaf daar hebben we de boot gepakt, waar we maar liefst 3 dagen & 2 nachten op door hebben gebracht. We sliepen op het dek, best prima, maar helaas is het regenseizoen, dus hebben we de nodige regenbuien te verduren gehad.
Op de boot hadden we al een lift geregeld naar Blantyre (Zuid Malawi), bij een vader & zoon achter in een pick-up (gelukkig wel overdekt). In 2 dagen zijn we naar Blantyre gereden, via de nodige souveniershops & een leuke wandeling op zoek naar rotstekeningen in grotten op een berg (helaas was het veel te steil & glad door de regen, zodat we halverwege om moesten keren en we de rotstekeningen niet gevonden hebben). In Blantyre zijn we mooi voor de deur van de backpackers afgezet.
De dag erop hebben we genoten van de Zuid Afrikaanse supermarkten en voor het eerst in 6 maanden lays chips gegeten!!
We hebben ook voor het eerst meegemaakt dat er iets van ons gejat is. Je moet altijd je tassen afgeven bij de balie voordat je een winkel ingaat. Bij terugkomst was er dus 1 tas weg (we waren wel zo slim geweest te weigeren onze tas met waardevolle spullen af te geven), gelukkig "slechts" een pastic tas met eten & kleding die we net gekocht hadden. De vriendelijke Zuid Afrikaanse manager gaf ons gelukkig al het geld terug (we hadden alle bonnetjes nog) en uiteindelijk zijn we dus gewoon opnieuw begonnen met shoppen. Een leuk detail; we kregen het geld terug van alle boodschappen, terwijl we nog 2 tassen over hadden :).
We hadden gepland om 3 dagen lang Mount Mulanje te gaan beklimmen. Helaas begon het flink te stortregenen toen we in de bus naar Mulanje zaten en hield het de rest van de dag ook niet meer op.
Wegen stonden blank, grote rivieren stroomden naast de weg en van de berg zagen we ook overal watervallen naar beneden komen. Dus hebben we 2 nachtjes aan de voet van de berg doorgebracht, in ons centre parks huisje met TV en eigen keukentje en de Africa cup gekeken.
We zijn nu weer terug in Blantyre en verlaten morgen Malawi, om de slechte wegen in Mozambique te trotseren. Drie volle reisdagen waarschijnlijk, om daarna weer te relaxen aan de Indische Oceaan. Hopelijk dat het aan de Mozambiquaanse kust iets minder regent dan hier.
Tot snel!

Rob & Anne

ps: Veel plezier met de carnaval!!Echt heel jammer dat we het weer moeten missen. We zullen wel een biertje extra pakken als we op het (witte) strand liggen ;)

• 29 Januari 2008 - 11:53

Auke:

Geniet er nog van deze laatste maand in Afrika!! en carnaval aan het strand is ook niet verkeerd toch...

• 29 Januari 2008 - 15:09

Joyce:

nou veel plezier nog nu het einde zo definitief in zicht is! rob, je zal versteld staan van al je nieuwe collega's! we zien weer naar je uit (nu mag ik dat wel zeggen toch, nu het er bijna op zit?)tot gauw, joyce