Bratwurst en goulash - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Bratwurst en goulash - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Bratwurst en goulash

Door: Rob en Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

12 Oktober 2011 | Hongarije, Boedapest

Geachte lezers,

Hierbij ons eerste berichtje vanuit het buitenland.....
Na een afscheid op station Helmond CS en later nog op Eindhoven en Utrecht CS zijn we dan na maanden voorbereiding begonnen aan onze reis richting Kaapstad. De eerste stop bereikten we na zo'n roerige 11 uur in de trein. Net vertrokken op station Keulen, krijgt er een bejaarde man een hartaanval in onze coupé. Paniek in de wagon en een aantal mensen bij hem in de buurt begonnen met reanimeren. Uiteindelijk hebben we een noodstop gemaakt op Keulen Zuid en hebben ambulancebroeders de reanimatie overgenomen.De trein is toen verder gegaan, ons onwetend achterlatend over het lot van de oude man.....
Vol van de adrenaline hebben we toen de rest van de nacht niet veel meer geslapen. Met flink wat vertraging zijn we uiteindelijk rond 9 uur 's ochtends aangekomen bij Matthias en Regina, vrienden met wie we een lang weekend hebben doorgebracht. Ook Marit en Erik (vrienden uit Amsterdam) waren voor een lang weekend naar Munchen gekomen. Het was erg gezellig om zo met z'n 6en een weekend op te trekken; Bratwurst, Biergarten, gezellig ouwehoeren en nog de leuke plekjes van Munchen bezoeken met twee prive-gidsen.....
Na dit weekend zijn we echter volledig op elkaar aangewezen en zijn we neergestreken in Boedapest. Schitterende stad aan de Donau. Twee dagen slenteren we hier al rond en vergapen we ons aan alle prachtige Herenhuizen en statige kerken. Vriendelijke mensen, goed georganiseerd stadsleven en erg schoon. Dit samen met Goulash en McDonalds en je hebt een ideleale bestemming voor een paar dagen....
Morgen gaan we proberen nog wat meer oostwaarts te komen. Hoe we dan precies gaan doen, gaan we nu even bekijken.
We houden jullie op de hoogte!

Liefs vanuit een mooi Boedapest,
Anne en Rob

• 13 Oktober 2011 - 12:34

Ome Ad En Tante Ria:

Hoi Hoi Anne en Rob.
    Leuk zo wat te lezen en te zien van jullie.Geniet ervan ,goede reis en veel plezier.

Groetjes hier uit Asten.

• 13 Oktober 2011 - 12:58

Lenneke:

Leuk om van jullie te lezen. Heel veel plezier!! xx

• 13 Oktober 2011 - 16:46

Mirjam:

Wow wat een raar begin van jullie reis...hopelijk niet te veel meer van die nare dingen. Boedapest lijkt mij ook wel heel speciaal. Geniet ervan!

• 16 Oktober 2011 - 14:18

Anny En Peter:

Hoi Anne en Rob,
    Het spel is op de wagen lezen we.....
    We zijn net terug van een fijne vakantie uit Kreta, mooi weer, en veel gezien, (net als jullie haha)
    Ga een fijne tijd tegemoet samen, en veel succes !

Groetjes, Anny en Peter

• 18 Oktober 2011 - 06:28

Martien V.d Hoven :

Dan begint de reis pas echt na Budapest.
    Inderdaad, Budapest is een schitterende stad. Geniet er van en veel succes op het volgende stuk van jullie reis.

Gr.
    Martien

• 19 Oktober 2011 - 18:26

John En Jet:

Hallo Rob en Anne,

Zojuist jullie 1ste belevenissen gelezen, al weer van 1 weekje geleden. We zijn benieuwd waar jullie nu vertoeven. Leuk om jullie weer te volgen. Veel plezier, goede reis, geniet van al het moois wat jullie ongetwijfeld weer zien en geniet van elkaar.