Van Hongarije naar Bulgarije - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Van Hongarije naar Bulgarije - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Van Hongarije naar Bulgarije

Door: Rob en Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

19 Oktober 2011 | Bulgarije, Plovdiv

Vanuit een mooi Bulgarije zeggen wij jullie 'goede avond!
Bedankt voor al jullie leuke reacties de afgelopen week. Leuk voor ons om zo te lezen. We zullen kort even vertellen waar we ons momenteel bevinden en hoe we hier zijn beland....
Na een aantal daagjes in een 4****hotel in Boedapest (hulde aan hotelkamerveilingen.nl) is het nu back to basic hostels. Vanuit Boedapest zijn we gelift naar het zuiden van Hongarije tot aan de grens met Servie. We hadden een lift van een hele leuke man en hij zette ons af op een tankstation op zo'n 2 km van de grens. Helaas stopte daar niemand om te tanken, maar alleen vage autodealers. Af en aan reden mannetjes met opleggers vol met auto's en ze liepen allemaal een beetje nerveus te bellen. Maar niet mee bemoeid, maar een lift naar Servie zat er niet in voor ons die dag. Dus maar een hostelletje opgezocht en de dag daarna met de kortste trein ooit (zie foto) geprobeerd Servie te bereiken. Helaas waren er problemen op het spoor en stonden we na 2 uur boemelen weer terug bij af. Maar drie keer is scheepsrecht en uiteindelijk zijn we met een bus de grens overgestoken en 's avonds in Belgrado beland. Wat een relaxte stad is dat.... wij kenden het alleen uit de tijd dat het nog de hoofdstad was van Joegoslavie, maar er lijkt veel veranderd in de laatste 10 jaar. Her en der zie je nog een platgebombardeerd gebouw (door de NAVO), maar verder zie je een stad die vooruit kijkt. De mensen zijn mega-vriendelijk, de sfeer gemoedelijk en mensen proberen er echt weer wat van te maken. De stad zelf heeft geen toeristiche trekpleisters, maar de sfeer maakt heel veel goed. Daarbij opgeteld een gaaf hostel, wat heeft geresulteerd in drie heerlijke dagen Servie. Vanuit Belgrado zijn we per nachttrein vertrokken naar Bulgarije, om daar half bevroren aan te komen in Sofia. Het vroor die nacht namelijk een graad of 4 en de verwarming en licht deden het niet in de trein (het blijft onderdeel van het voormalige oostblok he;). Samen met Jeff, een Aussie die bij ons in de coupe zat, hebben we het overleefd en zijn wij tenslotte doorgegaan naar Plovdiv. Hier zitten we nu, wederom in een erg leuk backpackershostel. We hebben vandaag en gisteren lekker geslenterd door het oude stadscentrum, wat wordt beschermd door UNESCO. Ook hebben we onszelf tweemaal getrakteerd op een goede maaltijd in een restaurantje om de hoek. Voor een tientje een tafel vol met eten, drinken en koffie/ cappucino na!
Zodirect gaan we ons bedje opzoeken en morgen proberen een bus te nenem richting Noord-oost Griekenland. Vanuit daar zullen we Turkije binnengaan. We houden jullie op de hoogte! Welterusten voor nu en cya all later!

XX Anne en Rob

• 19 Oktober 2011 - 19:48

Femke Hoekstra :

Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen!!! Veel plezier verder! Geniet ervan!

• 19 Oktober 2011 - 19:54

René Wessel:

Dag Rob en Anne,

leuk om jullie verhalen te lezen. Doe maar rustig aan...in Griekenland staakt iedereen en ja, ook het openbaar vervoer.

groet
    René

• 19 Oktober 2011 - 20:36

Dorien Van Biezen:

Hoi Rob en Anne,
    Leuk om weer te lezen van jullie reis. En ach, wat een lief treintje!
    Groetjes, Dorien

• 19 Oktober 2011 - 21:30

Marloes En Joost:

Hihi, wat een trein!!! eerder bus :)
    We kijken uit naar jullie volgende belevingen!

Is het jullie trouwens al opgevallen dat Bulgaren JA schudden en NEE knikken? Het schijnt zelfs zo te zijn dat de beweging 'hierkomen' het tegenovergestelde betekent als bij ons...

Good luck en veel plezier met de trip naar de volgende bestemming!

• 20 Oktober 2011 - 07:52

Claire:

Heerlijk om even een reisverhaaltje te lezen als afleiding tijdens het werken!
    Ik heb deze week reisgidsen gehaald voor een weekendje Milaan met mijn moeder, maar ook van Kenia, om me toch maar eens in te lezen :-).
    Geniet ervan en goede reis!!! x

• 23 Oktober 2011 - 07:34

Esther :

Hey Rob en Anne,

Zo te horen vermaken jullie je prima! Heel veel plezier met alles wat jullie nog gaan meemaken! Ik lees het graag!

Groetjes, Esther

• 23 Oktober 2011 - 13:00

Niels:

Ha Rob en Anne,

Tof om alle verhalen te lezen! Alweer een hoop avonturen beleefd. En die trein haha, da's meer een coupé dan een trein! :-)

Veel plezier nog en leg die Grieken even uit hoe het economisch moet! ;-)

Groeten,
    Niels W.

• 23 Oktober 2011 - 19:39

Rob En Anne:

Bedankt voor jullie reacties! En bedankt voor de tip Nilis... ;)
    Helaas zijn de Grieken niet zo positief gestemd. Ze zijn bang dat hun hele land in gaat storten en er gevechten uit gaan breken. Gelukkig zitten we nu in het 'veilige' Turkije.
    We houden jullie up-to-date.

XX Anne en Rob

• 24 Oktober 2011 - 20:26

Tineke:

Anne en Rob,

Eerst nog van harte gefeliciteerd met jullie "officiële verbintenis".
    Mooie foto heb ik gezien van jullie. Jullie liefde voor elkaar straalt er vanaf. Ik wens jullie heel veel plezier op deze levensreis.
    En....een kleine trein is nodig om een grote reis te beleven.....daar weten jullie alles van.
    Heel veel plezier,
    lieve groetjes,
    Tineke

• 25 Oktober 2011 - 19:18

Marrie Stoffer:

Plannen valt niet mee op jullie reis zo lees ik, drie pogingen om het reisdoel te halen, Weinig mensen die er relaxed bij blijven! (in Nederland)
    veel plezier en goede reis naar en in Turkije!

• 26 Oktober 2011 - 14:55

Hiske:

Hoi Rob en Anne, wat super leuk om jullie berichtjes te lezen! Gaaf dat jullie nog steeds zo ondernemend zijn!
    Veel plezier en geniet ervan!

Kus Hiske en Arne