Into Asia - Reisverslag uit Faralya, Turkije van Rob en Anne - WaarBenJij.nu Into Asia - Reisverslag uit Faralya, Turkije van Rob en Anne - WaarBenJij.nu

Into Asia

Door: Rob en Anne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Anne

30 Oktober 2011 | Turkije, Faralya

Merhaba lieve mensen,

Alweer een weekje vertoeven we momenteel in Turkije. Na een bliksembezoek aan Griekenland (3 uurtjes, maar dat land is toch failliet dus hebben we er ook niet veel te zoeken), hebben we ons eerste visum gescoord. Eerst gelift met een bekende Turkse zangeres, toen nog een stukje met een rijke Griek en daarna twee dagen op pad geweest met een Duits stel en hun Wohnmobil. Maar goed dat wij Hollanders van alle talen thuis zijn, zo hebben we mooi Duits kunnen spreken en genoten van hun gastvrijheid (warme camper, koffie in de ochtend na een ijskoude nacht in ons tentje). Omdat we in de liftmodus waren, zijn we ook de Gallipoli Peninsula rondgegaan met een gescoorde bus. Eigenlijk moet gezegd dat dit te danken was aan de gastvrijheid van de studenten en docenten die ons een plekje in de bus aanboden. Op deze Peninsula is tijdens de Eerste Wereldoorlog hevig gevochten tussen de Turken en Engelse/ANZAC (Australische en Nieuw Zeelandse) troepen. Overal zijn graven en herdenkingsmonumenten te zien, gelegen aan de kust en in een schitterende omgeving. Erg indrukwekkend allemaal. En dat met het enthousiasme van een bus studenten.....
Na deze geschiedenisles zijn we nog een aantal jaar teuggegaan in de tijd en zijn we de restanten gaan bezichtigen van de oude Grieks/ Romeinse stad Pergamum. Er zijn nog restanten van verschillende tempels en huizen te zien. Vooral het uitzicht vanaf de Akropolis over de hudige stad Bergama is superb!
Genoeg geschiedenis, tijd voor some partying on the beach... We hebben twee dagen met Daan (broertje van Rob voor de niet-intimi) en Tessa op het strand gezeten en 's avonds heerlijk uit eten geweest in Kusadasi. Gezellig bijgekletst & een deel van onze bagage mee terug gegeven. Scheelt toch weer een kilo of 6 sjouwen iedere keer.... ;)
Momenteel zitten we bovenop een klif, uitkijkend over de Middellandse zee. We wilden eigenlijk een boottocht gaan maken, maar helaas is het momenteel off-season in Turkije en varen deze boten niet meer. Plan B is echter zo slecht nog niet en we zitten nu bij George, Hasan en hun vrouwen in hun "House". We hebben ons tentje opgezet en krijgen superlekkere biologische maaltijden voorgeschoteld met producten uit eigen tuin. Hier houden we het nog wel een tijdje uit.....
Morgen gaan we voor een wandeling langs de kust/ kliffen en daarna worden we vast weer getrakteerd op een heerlijk avondmaal. Jammie, jammie!
We laten jullie snel weten hoe het heeft gesmaakt.....

Liefs, Anne en Rob

Prijsvraag: Hoeveel kilometers hebben we al afgelegd sinds ons vertrek van het station in Helmond?

• 30 Oktober 2011 - 20:50

Cootje:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Moet een enorm leuke reis zijn als ik alle zo door lees.

Rob ik kan je vertellen dat we vrijdag de eerste overwinning van het seizoen hebben behaald dus ook daarmee boeken we vooruitgang!

Veel plezier nog op jullie reis.

• 30 Oktober 2011 - 21:23

Bas Ten Harkel:

Fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben! Veel plezier nog!

groetjes

Bas

• 30 Oktober 2011 - 22:47

Pap En Mam:

Wij willen natuurlijk heel graag de prijs winnen. (wat dat dan ook mag zijn...)
    Wij denken met 3491,6 km. een hele grote kans te maken;-)
    Liefs

• 31 Oktober 2011 - 05:15

Mieke Van Den Hoven:

Lieve Rob en Annne, leuk om te lezen dat het jullie goed gaat, dat jullie genieten, ook van de gastvrijheid van zoveel mensen. Maak het goed!
    Mieke van den Hoven

• 31 Oktober 2011 - 08:44

Joost En Marloes:

Oh, zo gaaf om te lezen!! Al die mensen die jullie ontmoeten en onverwachte situaties waar jullie bij uit komen. Zoiets kun je van te voren gewoon niet bedenken..

Ennuh.. wat win je als je de prijsvraag wint? Altijd belangrijk he ;)

• 31 Oktober 2011 - 09:11

Esther:

He Rob en Anne!
    Wat klinkt het onwijs gaaf allemaal hoor! Stoer man!
    Heel veel plezier nog!
    Groetjes Esther

• 31 Oktober 2011 - 10:35

Claire:

Wat een leuk verhaal weer!!! Het begint hier steeds meer te kriebelen...

Geniet ervan!! Liefs

ps. 2572,2 km?

• 31 Oktober 2011 - 17:15

Anne & Rob:

Pap en mam, jullie zitten in de buurt... Wie biedt meer kilometers?
    Diegene die wint. krijgt een handgeschreven kaartje vanuit een mooie plek in Turkije. De deadline voor inzendingen staat op 2 november om 9.00 uur 's ochtends (want dan worden er weer nieuwe kilometers toegevoegd als het goed is).

Liefs Anne en Rob

• 31 Oktober 2011 - 18:15

Joyce:

wow, het lijkt of jullie nog maar heel kort weg zijn en al zoveel meegemaakt! veel plezier nog, en behouden vaart!

• 01 November 2011 - 18:28

Jan & Vera:

Wij denken (met behulp van Google Maps) dat het zo'n 3850 km moet zijn ;-)

• 01 November 2011 - 19:17

John En Jet:

Nee hoor het zijn om precies te zijn 3778,4 km. Dat voel ik aan mijn Hellimonds water.
    Wat leuk om jullie heerlijke verhalen te lezen. Veel succes en natuurlijk plezier bij de volgende tig kilometers.
    Houdoe

• 05 November 2011 - 19:32

Anne & Rob:

En de winnaars van de prijsvraag zijn.... Jan en Vera! Gefeliciteerd!! Het aantal afgelegde kilometers was 3861. De kaart komt jullie kant op zodra de postkantoren hier weer open gaan (vanaf vandaag gesloten in verband met het Offerfeest).

Groetjes

• 08 November 2011 - 19:09

Jan:

Wat leuk, gewonnen! We kijken al uit naar het kaartje...

Wel toevallig, afgelopen maand heb ik ook precies 3850 km gereden, maar dan op en neer tussen Den Bosch en Nijmegen ;-)

• 09 November 2011 - 18:28

Ruby En Bob:

He Rob en Anne,

Leuk om jullie verhalen te lezen! Klinkt als een mooi avontuur met het vervoer en de mensen die jullie ontmoeten. We missen jullie als onderburen!

Groetjes,

Rub en Bob

• 15 November 2011 - 23:07

Anny,Piet,John En Ma:

ha die Anne en Rob fijn dat jullie het goed maken en geniet ervan.maar eerst moeten we lang zal ze leven zingen op je 29ste verjaardag Proost en pak er ene van ons, het gaat jullie goed groetjes uit lierop fam v. Lieshout